آخرین مطالب

کالیبره کردن تلویزیون به سریعترین و ساده ترین روش

کالیبره کردن تلویزیون به سریعترین و ساده ترین روش

 

کالیبره کردن تلویزیون به سریعترین و ساده ترین روش

 در این مقاله ما سریعترین و ساده ترین روش کالیبره کردن تلویزیون را برای دستیابی به بهترین تنظیمات رنگ را آموزش خواهیم داد. ابتدا شما باید حالت تصویر فیلم یا سینمایی را انتخاب کنید و سپس باید تمام ویژگی های دستکاری تصویر مانند هموارسازی حرکت؛ نسبت کنتراست داینامیک و حذف / کاهش نویز را غیرفعال کنید.

در آخر هم تنظیمات روشنایی و کنتراست را با استفاده از تصاویر آزمایشی به درستی تنظیم می کنید. در صورت لزوم؛ تنظیمات دیگر را به دلخواه تنظیم کنید. واقعیت این است که تلویزیونی که تماشا می کنید به احتمال زیاد می تواند کیفیت تصویر بهتری را به شما ارائه دهد.

حالا سرویس های حرفه ای وجود دارد که می تواند تلویزیون شما و دیسک های کالیبراسیون اصی که می توانید خریداری کنید را کالیبره کنند؛ اما در این راهنما, ما در مورد تغییرات اساسی که می توانید برای افزایش کیفیت تصویر در تلویزیون خود بلافاصله انجام دهید؛ تمرکز خواهیم کرد.

نحوه کالیبره کردن تلویزیون

حالت تصویر

اول از همه، بعد از وارد شدن به تنظیمات تلویزیون خود باید، ‘User Mode’/’Custom’ preset   یا ‘Movie’/’Cinema’ preset را انتخاب کنید. دومین مورد معمولا بهترین تنظیمات رنگ را ارائه می دهد؛ به همین دلیل؛ ما آن را توصیه می کنیم.

قابلیت های دستکاری تصویر برای کالیبره کردن تلویزیون

ویژگی های تلویزیون مانند Framerate Interpolation (Soap Opera effect)   و  Black Frame Insertion، فریم های اضافی تولید شده توسط پردازنده تلویزیون را برای افزایش وضوح حرکت پیاده سازی می کنند.

با این حال، مگر اینکه در حال تماشای برنامه های ورزشی یا بازی های سریع باشید؛ این ویژگی تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت تصویر دارند. بعضی از افراد ترجیح می دهند آین قابلیت را حتی در هنگام بازی یا تماشای برنامه های ورزشی غیرفعال کنند؛ در حالی که دیگران دوست دارند از این قابلیت استفاده کنند.

برندهای مختلف تلویزیون؛ نام های مختلفی را برای این ویژگی انتخاب کرده اند؛ به عنوان مثال ال جی از LG TruMotion؛ سونی از Sony MotionFlow و غیره استفاده می کنند.

از دیگر ویژگی هایی که کیفیت تصویر را تغییر می دهد؛ می توان به ‘Dynamic Contrast Ratio,’ ‘Color Temperature,’ ‘Local Dimming,’ اشاره کرد که همه آنها را باید غیرفعال کنید.

بعد از اینکه کار کالیبره کردن تلویزیون به پایان رسید می توانید این ویژگی های را فعال کنید و ببینید چه تاثیری روی کیفیت تصویر دارد.

طبیعتا، اگر از تلویزیون خود به عنوان مانیتور با برای بازی با کنسول بازی استفاده می کنید باید مد ‘Game Mode’/’PC Mode’ را فعال باقی بگذارید. علاوه بر این از قابلیت ‘Noise Removal/Reduction’ فقط باید در محتوای بی کیفیت استفاده شود و در غیر این صورت باید غیرفعال شود.

روشنایی و کنتراست برای کالیبره کردن تلویزیون

شما باید کنتراست و روشنایی را مطابق با تصویر زیر تنظیم کنید.

 

ساده ترین روش کالیبره کردن تلویزیون

بک لایت / نور پس زمینه

اگر می خواهید تصویر شما روشن تر شود؛ باید تنظیمات Backlight تلویزیون را تنظیم کنید. می توانید این گزینه را روی هر چیزی که می خواهید تنظیم کنید؛ اگر تلویزیون را در یک اتاق روشن تماشا می کنید باید نور پس زمینه را افزایش دهید و اگر آنرا در یک اتاق کم نور مشاهده می کنید؛ باید نور پس زمینه را کاهش دهید. به طور کلی تنظیم نور پس زمینه به 50 تا 70 درصد در اکثر مواقع مناسب خواهد بود.

تنظیمات رنگ برای کالیبره کردن تلویزیون

متاسفانه هیچ راه ساده ای برای کالیبره کامل رنگ های تلویزیون وجود ندارد. از آنجا که هر تلویزیون دستگاهی متفاوت است؛ جتی دو مدل یکسان با هم تفاوت هایی دارند؛ نمی توانید به سادگی مقادیر ایده آل رنگ را برای همه به طور یکسان استفاده کنید. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم از حالت تصویر Movie  یا  Cinema استفاده کنید که معمولا دقیق ترین تنظیمات رنگ را ارائه می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش